​Calvarul rezidenților din Greenfield, aproape de sfârșit

Astăzi a fost făcută publică şi lista suplimentară la ordinea de zi pentru ședința CGMB.

Cinci mii de bucureșteni, rezidenți ai cartierului Greenfield, salută punerea în discuție a unei hotărâri prin care un dezvoltator imobiliar cedează cu titlu gratuit Primăriei Municipiului București un teren în suprafață de 6000 de metri pătrați, necesar demarării procedurii de amenajare și redeschidere a drumului Vadul Moldovei, drum închis de autorități la începutul anului.
Povestea e lungă, a fost întoarsă pe toate părțile de mai toate ziarele și televiziunile. Discuția despre „drumul din pădure” a trecut de mult de bariera dialogului civilizat.

Pe de o parte, un ONG ocupat în ultima vreme cu contestarea a aproape oricărui proiect imobiliar din București. Oriunde apare un panou ce anunță demararea unor lucrări, apare și fundația respectivă, precum un supererou providențial. Întocmai ca fetița care l-a luat pe NU în brațe, se agită, face larmă, contestă, se dă cu capul de pereții instituțiilor abilitate și instanțelor, uitând un singur lucru. Să vină cu soluții. Bagă incoerent în aceeași oală autorități, firme private și oameni simpli, toți dușmani fioroși ai mediului și distrugători de frumos.

În cazul de față, supereroul nostru are și un aliat de nădejde din spectrul politic, supereroina USR-ului, Clotilde Armand. Doamna Armand are și ea o părere despre problema „drumului din pădure”: „trebuie găsite soluții pe termen scurt, mediu și lung”. Una din soluții te lasă cu gura căscată. Consiliera USR propune senin locatarilor ansamblului rezidențial Greenfield să-și cumpere mașini electrice, pentru că e evident că dacă tot ți-ai luat o casă cu credit pe 30 de ani, îți poți permite și o mașină electrică.

În tabăra cealaltă, un dezvoltator imobiliar ca mulți alții din România. Povestea „drumului din pădure” lung de nici un kilometru, a ajuns subiect de investigație a Comisiei Europene, care a demarat procedura de infringement pe acest caz acum câțiva ani, după cum informează b365.ro Dezvoltatorul a tot propus soluții de acces alternative, trei la număr, acceptând neputincios faptul că decizia de redeschidere a drumului nu îi aparține. Toate soluțiile propuse se mișcă greu în hățișul birocratic și așteaptă avizele și aprobările necesare punerii lor în practică.

La ora la care citiți aceste rânduri, acționarii dezvoltatorului sunt dispuși să cedeze un teren evaluat la peste 8 milioane de lei statului român, în schimbul redeschiderii și amenajării drumului. Dar pentru asta, evident, mai trebuie să treacă încă o dată prin furcile caudine ale birocrației românești. Consiliul General al Primăriei București trebuie să aprobe, prin vot, acceptarea celor 6000 de metri pătrați. Un prim pas a fost făcut, donația va fi supusă votului. Dacă este acceptată, cinci mii de bucureșteni vor câștiga într-un viitor din păcate încă neclar, aproape o oră pe zi de nestat în trafic, într-o zonă oricum supraaglomerată, intersecția DN1 cu centura Bucureștiului. Nu peste noapte, dar va fi aproape imposibil pe viitor blocarea încă o dată a unei căi de acces cu statut de drum public încă din 1979. Materialul de față nu se vrea deloc o pledoarie în favoarea proprietarilor complexului aflat la marginea pădurii Băneasa, cum poate vor interpreta unii. El se vrea o pledoarie pentru dialog, conlucrare și colaborare între toți cei implicați, rezidenți, proprietari, autorități sau protectori ai mediului înconjurător. Primul pas a fost făcut, îi așteptăm cu nerăbdare pe următorii.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply